Kontakt

Novinky

Ivana Goossen
Chief Executive Officer

Office: +420 220 183 815
ivana.goossen(zav)pudilfamilyfoundation.org

Adresa

Nadace The Pudil Family Foundation
Evropská 2758/11
160 00 Praha 6

Umístění kanceláří 

Kanceláře Nadace The Pudil Family Foundation i Kunsthalle Praha jsou dočasně umístěny v prostorách společnosti bpd partners v administrativní budově Blox, Evropská 2758/11, Praha 6.

Parkování 

Parkování je po předchozí domluvě možné v podzemních garážích v budově Blox.

Tiskový servis

Chceme Vás průběžně informovat o našich grantech, stavu příprav projektu Kunsthalle Praha, o budování našeho týmu i o novinkách v ediční řadě českého umění.

Ke stažení

Kontakt pro média

Ivana Goossen
Chief Executive Officer 
Kunsthalle Praha

+420 220 183 815
ivana.goossen(zav)pudilfamilyfoundation.org

Sledujte nás na sítích 
LinkedInFacebook či Twitter.

Novinky

Galerie Klatovy / Klenová oslavuje 80. narozeniny Zbyška Siona

U příležitosti 80. narozenin představitele českého informelu Zbyška Siona (*12. 4. 1938) připravila Galerie Klatovy / Klenová ve spolupráci s kurátorem Milanem Dospělem retrospektivní výstavu Zbyšek Sion / Obrazy. Informel, také nazývaný Art Brut, se v Česku rozšířil v 50. letech jako protestní (neformální) tvorba zachycující existenciální úzkost, naléhavost a osamění v totalitnímu režimu.

Kateřina Šedá v Českém Krumlově nabízí normální život na plný úvazek

Kateřina Šedá nabízí skrze fiktivní společnost UNES-CO placenou pozici „občana Českého Krumlova“, jejíž popisem je vykonávat „normální život“. Za tříměsíční bydlení ve služebních bytech v centru města a každodenní činnosti, jakými je třeba větrání peřin v oknech, hraní fotbalu na ulici nebo procházení se s kočárkem, budou „zaměstnanci“ vykompenzováni mzdou. Kateřina Šedá touto performancí upozorňuje na problematiku turistických měst, kde obyvatelé opouštějí centra a stěhují se do okrajových částí.

Kupka v Paříži

Vedle umělců jako byl Wassily Kandinsky či Piet Mondrian má i Česká republika svého pionýra abstraktního umění – Františka Kupku. Přínos Františka Kupky však zůstává v mezinárodním kontextu často opomíjen. Na Kupkovu nezastupitelnou roli průkopníka abstraktního umění aktuálně poukazuje pařížská Grand Palais formou retrospektivní výstavy, jejíž součástí jsou i tři díla ze sbírky Nadace The Pudil Family Foundation: Studie k Radostem (1901), Signum (1907) a Legionářský prapor (1918). Výstavu připravila kurátorka Brigitte Leal a historici umění Markéta Theinhardt a Pierre Brullé.

Koudelka do Národní galerie přivedl destrukci

Jeden z nejvýznamnějších světových fotografů, Josef Koudelka, vystavil ve Veletržním paláci v Praze svůj cyklus velkoformátových fotografií s názvem De-Creazione, který státu daroval. Cyklus byl vytvořen na podnět Vatikánu, který pro své první zastoupení na Benátském bienále roku 2013 oslovil umělce ke ztvárnění tří základních témat knihy Genesis: stvoření, destrukce a znovu-stvoření.

Veletržní palác se stal uměleckým ostrovem žen

Národní galerie v Praze v rámci svého Grand Opening 2018 přivede na scénu pět nových výstav v čele s umělkyněmi Katharinou Grosse, Marií Lassnig a Patricií Dauder. Národní galerie tak pokračuje ve svém novém programovém zaměření, které má za cíl obohatit českou scénu o mezinárodní projekty a díla vytvořená „na míru“ pro Veletržní palác. Na nové výstavy a koncert slovenské alternativní zpěvačky Kataríny Málikové se můžete těšit 15. února v 19 hodin ve Veletržním paláci.

Přijďte se rozloučit s Asií

Před uzavřením expozice Umění Asie v paláci Kinských se můžete až do 25. února 2018 podívat na speciální výběr mistrovských děl v rámci výstavy Loučení s Asií. Poté se část sbírky přesune do veřejně přístupného otevřeného depozitáře (tzv. shaudepot) ve Veletržním paláci, dokud se opět nepřipojí ke zbytku děl v nové expozici na Hradčanském náměstí.

Veletržní palác zaplavila nová vlna

Absolventi Akademie výtvarných umění v Praze opustili své ateliéry a přesunuli svou tvorbu do běžného galerijního provozu Národní galerie v Praze skrze výstavu New Wave. Diplomanti AVU 2017. Přestože vlny představují něco stálého, co se s každým oběhnutím měsíce v přílivu a odlivu opakuje, každá vlna má možnost přinést na břeh něco úplně nového. Výstava tak pokračuje ve šlépějích Nouvelle Vague kinematografie 60. let, New Wave populární hudby 70. a 80. let, i Nové vlny slovenské fotografie 80. let.